First paycheck and a Canadian Thanksgiving.. - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu First paycheck and a Canadian Thanksgiving.. - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu

First paycheck and a Canadian Thanksgiving..

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

19 Oktober 2015 | Canada, Regina

Het is al weer twee weken geleden dat ik m'n laatste blog postte. Ik ben ook al weer twee weken 23 jaar oud. Ik denk dat dit de saaiste en raarste verjaardag ever was. Geen feestje, geen taart, geen kaartjes of cadeautjes. Maar dat geeft allemaal niets. Het was gewoon een chille zondag, ik heb een iphone gehad en m'n familie/ vrienden hebben aan me gedacht. Dat feestje komt volgend jaar wel weer ;)

In de afgelopen twee weken heb ik niet zo veel beleefd. Eigenlijk is het net alsof ik thuis ben. Ik sta iedere morgen om half 7 op, smeer m'n boterhammen en ga samen met m'n vader naar het werk. Tussen 5 en 6 rijden we weer naar huis en kunnen we bijna altijd gelijk eten. Na het eten pak ik meestal de laptop en download/ kijk is series. Op dinsdag kijken we samen naar The Big Bang Theory en op woensdag naar Marvel's. Voor de rest zit ik meestal op m'n kamer.. Net als thuis.

De maandag na m'n vorige blog heb ik een canadese rekening geopend. Iedere twee weken wordt ik uitbetaald. Ik ben net begonnen aan het einde van de tweede week, wat betekende dat ik vorige week al voor twee dagen was uitbetaald. TO THE MALL! Op zaterdag ben ik met m'n moeder naar de mall geweest, want ik had in de eerste week al gezien dat ze hier van die prachtige blousen hebben!

Donderdag de 8ste had een collega van m'n vader uit Karratha (Australië) z'n laatste dag. We gingen daarom maar weer eens uit eten. We zijn naar Moxies geweest. Het was een mooi restaurant en een gezellige avond. Helaas was de steak die ik uiteraard had gekozen erg smakeloos. Zo jammer, want Moxies is zo'n leuke naam!

Op zondag waren we uitgenodigd door Shane (mijn baas, collega van pap) om bij hem thuis Thanksgiving te komen vieren. Blijkbaar vieren ze dat hier eerder dan in de USA. Niet alleen wij zouden komen eten, maar ook familie (vader en broer/zus) kwamen langs. Dit betekende een huis vol met hysterische kinderen. Het was een bijzondere gelegenheid om mee te maken. We hebben de hele middag in de woonkamer gezeten en geluisterd naar de gesprekken tussen familieleden. Shane heeft een dochtertje van ongeveer een jaar oud die voor heel wat vermaak zorgde. Rond een uur of zes konden we gaan eten. De dove oom van Lindsey (vrouw Shane) had de kalkoen gesneden. De kalkoen was naast al het andere eten in de keuken gezet. Het idee was een soort lopend buffet. Je kon een bord pakken en dit vullen met eten en dan aan tafel het op eten. De kalkoen was echt super lekker! Daarnaast heb ik wat worteltjes en mashed potatoes gegeten. Als toetje was er natuurlijk Pumpkin Pie.

Twee dagen geleden (vrijdag) zijn we weer eens uit eten geweest. Het was bijna een week geleden, dus het mocht wel weer eens. Samen met een Nederlandse collega uit Sluiskil zijn we naar 'The Rooftop' geweest. Ik ben voor de New York steak gegaan. Hier zat gelukkig wel smaak aan. Als toetje heb ik Red Velvet Cake gegeten, Jummmm!
Gisteren zijn we een rondje gaan rijden. We zijn rond half 12 vertrokken en waren om 6 uur weer terug thuis. Als eerste zijn we naar Moose Jaw gereden. Dat is een plaatsje hier in de buurt. Het stelt niet veel voor, maar dit plaatsje heeft zo'n typische Mainstreet. We hebben hier gelunched en zijn daarna verder gereden, ongeveer tot de Amerikaanse grens.
Het landschap van het rondje was niet zo heel boeiend. Je rijdt door een soort limburg, alsin heuvellandschap, alleen staat er om de zoveel kilometer een boerderij met een aantal silo's en voor de rest zie je alleen maar landbouwland. Af en toe staat er een koe en om de 50 tot 100 km rij je door een dorpje. Voor de rest is er helemaal niets! Zelfs geen bomen. Die staan alleen bij de boerderijen.

Nog drie weken te gaan! Dan begint het avontuur pas echt. De afgelopen dagen heb ik m'n busreis van Regina via Calgary richting Banff geboekt. Op 10 november vertrek ik 's morgens vroeg richting Calgary. Daar blijf ik een paar dagen en dan reis ik verder naar Banff. Daar blijf ik een weekend en vervolg mijn reis naar Vancouver. Vrijdag heb ik het nummer en de facebook van de kinderen van een collega hier gehad. Zijn kinderen wonen in Vancouver en willen me maar al te graag de stad laten zien. Ik heb al contact gehad met een van de zoons. We hebben afgesproken dat wanneer ik wat meer weet wat ik van plan ben we wat gaan afspreken. Looking forward to that!!

So, that's all for now!
Thankyou and good night/ morning ;)
X



  • 19 Oktober 2015 - 10:12

    Iris:

    Nollie!!

    Ik lees uit je verhaal dat je staat te trappelen om op avontuur te gaan, om je wereldreis écht te laten beginnen. Toch ook bijzonder dat je in deze eerste weken van je reis hebt mogen meemaken wat je paps en mams meemaken tijdens hun buitenlandreizen. Het 'gewone' leven, maar dan zonder je vrienden in de buurt, in het 'ruige' Canada dat in de praktijk toch op Limburg blijkt te lijken.
    Ondanks dat je zegt niet zoveel beleefd te hebben, lees ik toch ook veel mooie ervaringen (vooral die red velvet cake wil ik best eens ervaren ;) Oh en die Canadese bloussjes, dat spreekt mij ook wel aan! :)

    Lieverd, geniet ervan, het is de stilte voor de storm, de diesel die op gang komt, straks sta je in -ohjawel- Hawaii en verwachten we minstens een jaloersmakende palmbomenfoto!!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 544
Totaal aantal bezoekers 6735

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 23 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: