Huurauto's, Bankrekeningen en Ritaburgers.. - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu Huurauto's, Bankrekeningen en Ritaburgers.. - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu

Huurauto's, Bankrekeningen en Ritaburgers..

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

28 Oktober 2015 | Canada, Regina

Het eerste wat we hebben geregeld toen ik in Regina aankwam op 24 september was het toevoegen van mijn rijbewijs aan het huurcontract van de auto. Na een week hier te zijn durfde ik het wel aan om ook eens in die grote auto te rijden. Het was ook nog eens een automaat en met die bijzondere verkeersregels moest ik eerst even wennen. Alles ging natuurlijk gewoon goed, want je moet alleen maar gasgeven en niet willen schakelen. Iedere middag reed ik naar huis vanaf de fabriek en één keer ben ik bob geweest toen we uit eten gingen. Helaas komt aan alles een einde. Zo kwam vorige week een einde aan mijn rijbevoegdheid. Blijkbaar is het tamelijk duur om als jongere (onder de 25) in een huurauto te rijden. Thank god was het niet mijn huurcontract, maar toch vond m'n vader het een beetje teveel van het goede.. Begrijpelijk!

Afgelopen vrijdag was het weer PayDay! Best goed verdienen hier in Canada. Alleen wordt het wel vervelend als je veel verdient maar het niet uit kunt geven. Aangezien geld omzetten in euro's geld kost leek me dit niet zo'n goed plan. Dus hadden m'n vader en ik een plannetje bedacht om van m'n dollars af te komen. Ik zou vanaf nu alles met mijn verdiende dollars betalen en dan zou m'n vader het uitgegeven geld weer terug overmaken naar mij.. Alleen dan op m'n Nederlandse rekening. Top idee, als m'n bankpas zou werken. Na twee keer gepint te hebben stopte m'n bankpas met werken. Ik dacht dat het iets te maken had met een limiet maar kon hier niets over vinden. Nog maar eens proberen. En nog maar eens proberen. Aangezien ik drie weken verder ben en dat ding nog steeds niet werk maar besloten om naar de bank te gaan. Daar het probleem uitgelegd. Werd meteen geholpen.. Blijkbaar was m'n daglimiet 100 dollar en weeklimiet 500 dollar. Niet echt handig als je boodschappen van over de honderd dollar wilt betalen. En waarom zo'n laag limiet? Foutje van de bank. Ze hadden m'n geboortedatum verkeerd ingevuld. Volgens de bankmedewerkster ben ik geboren op 4 oktober 2015. Je vraagt je af wat een baby met een bankpas moet! haha.. Gelukkig kwamen ze hier snel achter, is m'n geboortedatum veranderd en m'n limiet verhoogd naar 1000 per dag. Denk dat het pinnen nu geen probleem meer gaat zijn! En dat hele plan van m'n pa, gaat nog wel door, maar we bedachten ons ook dat ik die canadese pas waarschijnlijk ook gewoon in het buitenland kan gebruiken... Al problems solved!

Natuurlijk ben ik ook afgelopen week weer uit eten geweest! In Harbour Landing (het Othene van Regina ;)) hadden we toen ik hier net was een bar/ restaurant gespot waar het bij het langslopen erg goed ruikte. The Canadian Brewhouse. Dit leek ons wel wat, dus thuis maar eens het menu opgezocht. Blijkbaar is het een keten, die ook in andere plaatsen in Canada te vinden is. Het menu is erg vermakelijk om te lezen. Bij elk gerecht staat een leuke (woord-)grap en je kan er de beruchte 'Rita burger' eten. Dit is een hamburger met 6 patties (burgers) en een grote friet met Pouttine (friet met kaassaus). Wanneer je dit gerecht binnen een uur naar binnen stampt krijg je het gratis. Anders kosttie 40 dollar. Over ter wereld zijn natuurlijk van die idioten die dat ook daadwerkelijk doen, zoals mijn baas. Bij het vertellen over deze burger is hij de challange soort van aangegaan. We moeten aankomend week nog een keer gaan kijken of het um lukt, maar de afspraak is er in ieder geval. Maar eigenlijk schreef ik dat we uit eten waren geweest.... We hebben The Canadian Brewhouse al een keer uitgeprobeerd. Niet zo'n goed plan om daar rustig te willen gaan eten als het ijshockey & football is. Vorige week hadden we ook al geprobeerd, maar toen moesten de Blue Jays spelen. Dit is het baseball team uit Toronto, die voor het eerst sinds jaren weer mee deden/ kans maakten om mee te doen aan de world series (ofzoiets) (in ieder geval.. A Big Deal!) Om een lang verhaal kort te maken: Het zat twee keer stampes vol. Afgelopen zaterdag toch een tafel kunnen bemachtigen. Steak geprobeerd. GE-WEL-DIG. En dikke bieren :P

Tot nu toe is het hier bijna alleen nog maar prachtig weer geweest. Het was duidelijk geen zomer meer, maar met het zonnetje was het lekker buiten. Maar vandaag is de winter volgens mij echt begonnen. Heb de eerste sneeuwvlokjes (mini dwarreltjes) gezien en temperaturen rond het vriespunt... Winter is coming!! ghehe.

Nog twee weken en dan zit ik in Calgary! Het komt nu echt dicht bij.. Heb al redelijk wat contact gehad met Riley en Brittany in Vancouver. (Zoon + vriendin collega van werk) Mag een paar dagen bij hun logeren en ze gaan me de stad laten zien. Daarnaast ESTA aangevraagd en heb ik gekeken wat de bestemming na Vancouver kan zijn..

I'll keep you posted ;)
X

http://thecanadianbrewhouse.com/menu/ I dare you to look!

  • 28 Oktober 2015 - 09:45

    Iris:

    I dare, I dare!
    Question: Would you rather fight 100 duck sized horses or one horse sized duck?

    Hihi, dat doen ze leuk!
    Ik denk trouwens toch dat ik voor de eerste variant zou kiezen ;)

    (^V^)
    <( )>
    WW

  • 28 Oktober 2015 - 18:07

    Michal:

    Zou toch met gemak moeten lukken om dat in een uurtje weg te werken!
    Bijna en dan begint de reis echt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 6738

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 23 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: