Alohaaa! I'm in Hawaii ! - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu Alohaaa! I'm in Hawaii ! - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu

Alohaaa! I'm in Hawaii !

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 December 2015 | Verenigde Staten, Waikīkī

OMG! Ik ben in Hawaii !!!

Ik ben hier nog maar twee dagen, heb al een fortuin uitgegeven, want alles is hier takke duur, maar ik ben gewoon in Hawaii ! Zo cool!

Dinsdag morgen moest ik vroeg opstaan. Tot nu toe kwam ik redelijk laat uit bed en was een wekker zeten vaak niet nodig. Maar dinsdag ochtend was het wel nodig. Ik moest om 11:20 vliegen en om 10:40 boarden en aangezien het een binnenlandse vlucht is moest ik een uur van te voren op het vliegveld zijn, dus 9:40.. Vanaf het hostel in Seattle was het ongeveer een uur lopen naar de mtetro, treinen en lopen naar degate. Dus ik moest uiterlijk om 8:30 vertrekken uit het hostel. Nadat ik me bijna had verslapen stond ik rond 7:30 toch naast m'n bed. Snel de laatste spullen in m'n tas gepropt. (Dat ding zit al zo vol, maar ik wil nog dingen kopen..) Een kwartier later zat ik aan het ontijt te genieten van een geroosterde boterham met Nutella.. Hmmmmm! Eli was zomlief geweest om vroeg op te staan zodat we afscheid konden nemen. Ik denk dat het 8:15 was toen ik uitgechecked het hostel uitliep. Mission accomplished!

De reis naar het vliegveld verliep gesmeerd en omdat ik al had ingechecked moest ik alleen in de rij staan voor m'n tas. Hier moest ik nog 25 dollar extra voor betalen, blachelijk, maar zo werkt het hier nou eenmaal. Na het inchecken kon ik door naar de controle, dit ging snel en hup door naar de gate. Ik denk dat ik ongeveer een half uur moest wachten totdat we konden boarden.
Ik zat niet echt op te letten tijdens het boarden dus ging ongeveer als laatste het vliegtuig in. Ze riepen namelijk first/ bisneesclas om en dan zone1. Ik dacht dat ik hier niet bij hoorde dipus bij zone2 besloot ik om oook maar op te staan. Toen kwam ik tot de conclusie dat op m'n boardingpass zone1 stond! Maar het was gelukkig geen probleem. Ik kon m'n tas mog makkelijk kwijt en m' gereserveerde plaatsje aanb het raam was nog vrij.

Het vliegen was niet bijzonder. We krijgen geen eten, dus daar heb ik geen bijzondere verhalen over. We moesten 6:20u vliegen, dus heb bijna drie films kunnen kijken: 1. De nieuwe Annie, 2. Far from the madding crowd en 3. Catch me if you can, waar ik laatste tien min. nog van moet zien!

Om 16:00u locale tijd was ik dan eindelijk in Hawaii. Het eerste wat me opviel is dat het vliegveld open is, alsin ze hebben geen ramen! Dat kan hier dus gewoon.
Na tien minuten wachten rolde mijn tas over de band en ben ik opzoek gegaan naar een shuttlebus. De shuttlebus vond mij en ik kon gelijk instappen. Geweldig! Uiteraard was het een soort van paki paki, maar zonder tulband.
Ik deelde de shuttle met een ouder stel uit ik denk Denver. Zij hadden in Hawaii gewoond, maar ook in Duitsland. De man was een legerman, vandaar. En de vrouw was natuurlijk lerares. Op de een of andere manier kom ik constant mensen tegen die ofwel leraar zijn, familie hebben in het onderwijs of iemand kennen in het onderwijs. Heel de reis heb ik lekkr met ze gepraat. Realy interesting!

Na het inchecken inhet hostel heb ik me gelijk ingeschreven voor pizza night. Gratis pizza na een dag reizen kan ik natuurlijk geen nee tegen zeggen! Sowieso, gratis eten zeg je liever geen nee tegen! Tijdens het eten gelijk vrienden en plannen voor de komende week gemaakt met Tori (Melbourne) en Andrina (Zwitserland)

Woensdag heb ik niet zoveel gedaan. Ik ben uit bed gekomen voor het ontbijt. Tori en ik hadden een dagje strand gepland maar het regende de hele morgen. (Winter/regenseizoen) Dus zijn we maar door de hoofd/ winlelstraat gelopen en wat winkeltjes bezocht. De rest van de dag hebben we gechilled, ik heb series gekeken en aan het eind van de middag ben ik nog een rondje gaan lopen.
's Avonds hadden we met Andrina afgesproken om naar de Cheesecake Factory te gaan. Tori en Andrina hadden een nieuwe kamergenoot, dus die ging ook mee. Ik weet niet meer hoe ze heet, maar ik weet wel dat ze stom is! Nogal een wijsneus en FransCanadees. En ze snapt mijn sarcasme niet!
Maargoed, cheesecake factory was heerlijk. Vooral het toetje: Oreo cheesecake!

Na het eten waren m'n nieuwe vrienden moe, dus zij gingen naar bed. Ik heb me aangesloten bij m'n Australische roommates en samen hebben we Kava gedronken. Een of ander wazig, ranzig drankje waardoor je tong een beetje verlamd en je slaperig wordt. Het is een oud traditioneel drankje dat ze op eilanden drinken. Moest ik natuurlijk eens geprobeert hebben. Google het maar als je meer wilt weten ;) ik werd inderdaad slaperig, dus ben na een uur chiilen met de boys ,aar naar bed gegaan.

Donderdag (vandaag) hebben Tori en ik een tour gedaan over het hele eiland! Samen met nog 6 andere mensen en een super lieve tourguide. Om 7:50 werden we voor ons hostel opgehaald en zijn we gaan rijden. Om de zoveel tijd stopten we om rond te kijken en fotos te maken. Zo ben ik bij een monument voor Emilia Earhart geweest, heb ik blowholes gezien (de australische waren beter!) zijn we gestopt bij Koko Head. Een berg/ vulcaan met honderduuzend tredes die ik ergens volgende week wil beklimmen! Ik heb allerlei hawaiiaanse dorpjes gezien. Wist je dat je in een bepaald dorpje (ben de nam vegeten) een huis kunt huren voor 1 dollar per jaar. Je moet dan wel 50% hawaiiaans bloed in je hebben. Hoe gek is dat! De huizen waren daarom wel echt heel crapy!
We hebben de Vans big wave contest gezien in North shore. Helaas vanwege de hoge golven waren de schildpadden verstopt. We zijn naar een park geweesrpt waar een hele boel films zijn opgenomen, zoals jurrasic park, the hipungergames en de serie Lost. Een van de laatste stops was de ananas plantage. De Dole plantation. Hier heb ik geleerd dat de ananas oorspronkelijk uit Paraguay komt en dat Columbus ze heeft geintroduceerd in Hawaii na zijn reis naar 'de nieuwe wereld'. En dat het 16 maanden duurt tot de ananas rijp is en dat de ananas geen zaadjes heeft, maar groeit uit dat bovenste plantgedeelte van de ananas.
Onderweg kwamen we wat naaldbomen tegen. De Hawaiianen noemen dit Cooktrees, omdat James Cook ze heeft geplant. Hij had er grootse plannen mee, maar helaas, hij werd vermoord.
Ohja, ook zijn we ergens gestopt waar ze Macadamia noten kweken/planten/ groeien? Ik heb hier macadamia koffie geproefd en dit was, tot mijn verbazing, heel erg lekker!

Voordat we naar de plantage gingen kregen we even de tijd om te zwemmen in de zee. Dit was super lekker. Alleen de plek was niet ideaal want er lag nogal veel steen! Maar het water is zooooo aangenaam! Hmmmm

's Avonds zijn we weer uit eten geweest. Tori en Andrina hebben er nog een kamergenoot bij (Lisa uit Wenen) (zij is wel leuk!) dus die ging ool mee. Heb maar weer een hambuger gegeten. Na het eten hebben we nog wat gechilled met onze bieries op het dakterras. Maar om 22:00u moest iedereen alweer naar bed, dus besloot ik maar om m'n blog te gaan schrijven.

Morgen gaan we met z'n vijven een auto huren en over het eiland sjeezen. Hopelijk is de surfwedstrijd nog bezig. En 's Avonds is het eindelijk weer eens tijd voor party! Blijkbaar is er een grote markt in Chinatown en in het weekend zijn alle legermannen in town ;)

Ik hou jullie op de hoogte! Ghehe
(Ik gooi m'n foto's op facebook, want deze site is een beetje

  • 04 December 2015 - 11:50

    Layla:

    Wauw wat een mooie blog van 2 zinnen. OKE, IK BEN JALOERS. Gewoon in Hawaii. Ik heb met de klas besloten dat wij ook komen, we zijn nu een ticket aan het boeken. De foto's op je facebook zijn echt GE-WEL-DIG! LOVEYOU, en veel plezier.

  • 04 December 2015 - 12:22

    Iris:

    Mijn reactie mag natuurlijk niet langer worden dan jouw blog, dus in 1 woord:

    GENIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAL

  • 04 December 2015 - 18:50

    Nicole De Bruijne:

    Oke dit is al meer maar nog steeds niet alles. Er gaat alsmaar iets mis. Ik probeer het nog eens!

  • 04 December 2015 - 18:57

    Nicole De Bruijne:

    Ohyeah! Daar iestie hooor.
    Heb het probleem geconden. Smiley accepteerd deze blog niet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1092
Totaal aantal bezoekers 6739

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 23 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: