Flying to Canada - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu Flying to Canada - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu

Flying to Canada

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

27 September 2015 | Canada, Regina

Donderdag 24 september 2015:

Donderdag 24 september, veels te vroeg in de ochtend, ben ik vertrokken op mijn grote avontuur. Ik vloog vanaf Brussel met Jet Airways naar Toronto. Vanaf Toronto zou ik verder vliegen naar Regina.

Bij het inchecken op Zaventem had ik mijn eerste mini paniek momentje. De grondstewardes vroeg namelijk of ik een eTa had. Geen idee wat dat is! Ik dacht dat ze een ESTA bedoelde, dus wees haar erop dat ik niet naar Amerika ging maar naar Canada. Volgens mevrouw is een eTa verplicht sinds maart dit jaar. Maar ze zou het voor deze keer wel door de vingers zien. Dat vond ik nogal een rare opmerking. Alsof ze bij de douane in Canada het ook wel door de vingers zouden zien dat ik geen visum zou hebben.. Sure!
Om problemen te voorkomen ben ik bij de gate eerst maar gaan checken hoe het nou zat met die eTa. Mini paniek was snel weer over. Het is pas vanaf maart 2016 verplicht!

Om half 10 gingen we ongeveer boarden. Dit is heel leuk met een vliegtuig vol paki paki's. Boven elke stoel komt een tulband en de helft van deze mensen spreekt geen Engels. Dit zorgt voor een dikke rij bij het boarden. Want zo gauw één persoon opstaat gaan ze allemaal. Niet begrijpend dat je naar je stoelnummer moet kijken.

Het vliegen naar Toronto verliep allemaal heel rustig. Het eten was... bijzonder.. Ik heb 6 stukjes kip uit het bakje gevist. De macaroni die er naast lag heb ik geprobeerd, maar dat was niks. Er lag ook groente naast. Het leek op brocolli, maar toch ook niet. Heb het maar gewoon laten liggen. Als toetje kreeg ik een bakje met vocht, waarin een wit/ gele bal lag. Het had een bijzondere geur en textuur. Ik heb er wat met m'n vork in zitten porren, maar durfde het niet in mijn mond te steken. Stiekem was ik jaloers op mijn buurman, want die had gewoon een yoghurtje!
Aan het einde van de vlucht kregen we, tot mijn verbazing, een ijsje! Daar was ik natuurlijk wel blij mij. Je moest er echter wel eerst een tijdje op gaan zitten, want je kon er iemand mee doodgooien. Zo hard dat die ijsjes waren.

We kwamen een uur later dan gepland aan in Toronto. Gelukkig had ik zo'n 4uur de tijd om over te stappen. Binnen een uur was ik langs de douane, imigrations, bagageband afhaal, bagageband inleverpunt, security en terug naar de gate. Hier kon ik weer 2 uur wachten op m'n volgende vlucht. Ondertussen was het tijdverschil met Nederland al 6 uur en zouden er nog 2 uur bij komen/ af gaan...

Om 18.30u lokale tijd was ik dan eindelijk in Regina. M'n ouders stonden al op me te wachten. Voordat we naar de auto gingen zijn we gelijk maar even bij Hertz langs gegaan om mijn rijbewijs te registreren. Ik mag de straten van Regina nu dus ook onveilig gaan maken.
Na een korte stop bij het apartement zijn we nog maar een hamburger gaan eten. Uiteindelijk heb ik het tot ongevuur 22.30u volgehouden om wakker te blijven. Dit betekende dat ik meer als 24u wakker was. Een mooi moment om te gaan slapen!

Vrijdag 25 september 2015:

Vrijdag ochtend werd ik om 07.00u wakker. Om 08.00u en om 09.00u had ik zo'n honger dat ik maar uit bed kwam. Vervolgens ben ik op de bank geploft en heb ik de rest van de morgen niet veel bijzonders gedaan. 's Middags ben ik een rondje door Regina gaan lopen met de Koningin van de straat (mijn moeder). Het voorrangssysteem in Canada is behoorlijk anders dan in Nederland. En als het aan mijn moeder ligt hebben voetgangers altijd voorrang. Of zoals zei het zegt: 'Ze stoppen toch wel als je gaat lopen.'

Eigenlijk was ik al op redelijke kou voorbereid. Het viel dan ook behoorlijk tegen toen we met een lange broek en jas in de warme zon moesten lopen. Op dat moment was het even vervelend, maar ik mag niet klagen. Laat het nog maar een tijdje rond de 23 graden zijn hoor!

Zaterdag 26 september 2015:

Mijn eerste zaterdag in Canada was niet echt bijzonder. We hebben 's middags boodschappen gedaan. Zo heb ik gelijk een groot deel van Regina gezien. Het is hier best nog wel groot. Groter dan ik had voorgesteld.
's Avonds zijn we uit eten geweest bij de Diplomat. EINDELIJK die dikke steak gegeten waar ik al maanden naar uitkeek! OMG wat wastie goed. Een 12oz (380 gram) grote homp vlees. Thankyou Parents!

Zondag wordt het nog een dagje chillen en uitzoeken wat ik allemaal wil gaan doen hier in het geweldige Regina.
Maandag nog niet beginnen met werken op de Yara. Eerst moet ik nog om een Social Insurance Number (SIN) en naar de medische keuring. Waarschijnlijk kan ik dan dinsdag of woensdag beginnen op de Plant.

For now,
Thankyou and goodnight!
Keep you posted ;)



  • 27 September 2015 - 21:56

    Layla:

    leukleuk! blijven schrijven, ik mis je nu al!

  • 28 September 2015 - 20:23

    Roos:

    Wat een reis al zeg, fijn om te lezen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 6749

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 23 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: