Exploring Regina - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu Exploring Regina - Reisverslag uit Regina, Canada van Nicole Bruijne - WaarBenJij.nu

Exploring Regina

Door: Nicole

Blijf op de hoogte en volg Nicole

04 Oktober 2015 | Canada, Regina

M'n eerste week in Regina, Canada zit er al weer op. Vandaag is best wel een gekke dag. In Nederland ben ik namelijk al een paar uur jarig, maar hier duurt het nog een halve dag. De eerst felicitaties stromen binnen, maar voor mij ben ik morgen toch pas echt jarig.

Afgelopen week heb ik redelijk wat beleefd. Op donderdag kon ik eindelijk op Yara Belle Plaine beginnen. Echter voordat dit mogelijk was moest ik nog heel wat regelen.
Op maandag moest ik om een Social Insurance Number (SIN). Op internet stond dat je een brief van je werkgever, je paspoort en een Kopie van je werkvisum moest meenemen. Dit had ik netjes allemaal bij, maar toen ik aan de beurt was konden we weer naar huis, want ze wilden het orgineel van mijn visum hebben. Gelukkig zat het appartement om de hoek dus waren we binnen vijf minuten terug en konden we een SIN aanvragen. Dit ging allemaal heel snel. Binnen 10 minuten stonden we weer buiten.
Naast een SIN moest ik op maandag ook naar de medische keuring. Dit was zo'n 5km van het appartement. Het was fris, maar toch lekker weer dus ben ik op de fiets gestapt. De wegen hier in Regina zijn niet echt bedoeld om op te fietsen en fietspaden kennen ze hier gewoon niet. Daarnaast zijn de verkeersregels een beetje anders dus het zou een interessant fietstochtje worden. Gelukkig zijn alle wegen hier rechtuit en rechtaan en loopt 1 straatnaam door heel Regina. Op de fiets kon ik niet echt gebruik maken van Google Maps, want ik had geen internet. Maar ik wist dat ik bij Broad street naar links moest en dan door zou moeten rijden tot ik 4th Ave tegen zou komen. Op een bepaald moment moest ik onder het spoor door. Hier was alleen een 6 baans weg met allemaal van die groto pickups. Dit was me te spannend dus ben ik maar afgeslagen en een stuk verder het spoor over gegaan. Uiteindelijk kwam ik 4th Ave tegen en wist ik dat ik af moest slaan. De volgende straat waar ik in moest was MacDonaldstreet. Het duurde even, maar gelukkig kwam ik deze ook tegen. Na een dik halfuur fietsen kwam ik aan op de plek waar mijn Medische keuring was. De mensen daar verklaarde me voor gek dat ik op de fiets was gekomen. Voor de rest waren ze heel aardig. Ik moest in een potje plassen, een blaastest doen, een gehoortest (ik begin doof te worden), wat rek en strek oefenening en een longen check. Na een uur kon ik, gezond verklaard, weer terug naar huis fietsen.

Naast een SIN moet ik ook een canadese bankrekening openen en moest ik om werkschoenen met stalen neuzen!

Op dit moment is alles behalve die bankrekening geregeld en heb ik al twee dagen op de fabriek gewerkt. De eerste dag was vooral kennis maken en een beetje meekijken. Op vrijdag heb ik lekker de hele dag mogen inscannen en ben ik met mijn vader een rondje over de Plant gelopen.

Doordat het Stop is op de fabriek zijn er veel mensen van andere Yara Plants hier in Canada. Dit betekend dat we regelmatig uit eten gaan, omdat er weer iemand nieuw is of omdat er iemand weg gaat. Zo zijn we woensdag uit eten geweest bij The Keg. Hier heb ik een overheerlijke steak gegeten (what else ;) en een hele avond met collega's van m'n vader gepraat. Gisteren zijn we weer naar Beer Bros geweest. Hier waren we vorige week ook geweest. Samen met nog twee Nederlanders, twee Duitsers en twee Canadese Pakistanen hebben we een dikke hamburger gegeten en wat biertjes gedronken.

En toen was er al weer een week voorbij! Ik heb het hier reuze naar mijn zin en mis Nederland nog niet. Nu ga ik lekker home made pizza eten. Het maakt niet uit waar in de wereld ik zit. Ik krijg het altijd voor elkaar dat er iemand pizza voor me maakt ;)

Groetjes en tot de volgende!

  • 04 Oktober 2015 - 09:21

    Thyrza:

    Gaaf Nicole! Verhongeren zal je niet in Canada, het eten is daar geweldig!

  • 05 Oktober 2015 - 08:16

    Iris:

    Haaa als een echte Nederlandse op de fiets naar de keuring :) Jij mist Nederland nog niet, maar ik jou wel al hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nicole

Actief sinds 14 Sept. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6742

Voorgaande reizen:

24 September 2015 - 23 Maart 2016

Wereldreis

Landen bezocht: